Mit együnk és mit ne együnk?

paleolit A paleo étrend vagy a paleolit diéta lényege, hogy azt esszük, amit őseink is ettek. A diéta mögött húzódó elmélet szerint ugyanis genetikailag nem sokat változtunk a paleolit ősemberhez képest, éppen ezért csak olyan élelmiszereket érdemes fogyasztani, melyeket ő is fogyasztott, hogy megőrizzük egészségünket. Ha a paleolit diétát követed, akkor még a szénhidrátbeviteled is korlátozhatod.

 

Állati ételek

A paleolit étrend arra ösztönöz minket, hogy sok állati eredetű táplálékot, húst fogyasszunk. ide tartoznak a sovány csirkehúsok, a marhasteak, a hátszín, a sovány darált marhahús, a sovány borjú, a karaj és a tarja is. Együnk sok tojást, kecskehúst, marhát, bárányt és sertést. A vadhús is a részét képezi a paleo diétának, sőt a kagylók és a halak is erőteljesen ajánlottak, főként a lazac, a sügér, a tonhal, a pisztráng, a tőkehal, a homár és a garnéla.

 

Gyümölcs és zöldség

Sok gyümölcsöt és zöldséget kell fogyasztanunk a diéta során. Érdemes ezek közül választani: alma, avokádó, banán, áfonya, szeder, sárgadinnye, füge, szőlő, kivi, lime, nektarin, mangó, narancs, szilva és görögdinnye. A zöldségek közül megfelelőek a következőek: spárga, cékla, paprika, brokkoli, karfiol, hagyma, alga, spenót, mángold (leveles répa), fehérrépa és a vízitorma. A palelolit étkezés része még a természetben is gyűjthető gomba is.

 

Diófélék és magvak

Ezekből is sokat kell enni: mandula, brazil dió, mogyoró, makadám dió, kesudió, pekándió, fenyőmag, pisztácia, tökmag, szezámmag és napraforgómag. 

 

Amit tilos

Mértékkel fogyasszunk diót, olajbogyót, lenmagot, repcét. Maximum 4 evőkanállal lehet naponta megenni belőlük, mivel súlygyarapodást eredményezhetnek nagy mennyiségben. Mértékkel fogyaszthatóak a koffein, az alkohol, a tea és a kávé, de jobb, ha el is kerüljük őket. Az aszalt gyümölcsök, a hüvelyesek, a gabonafélék, a tejtermékek tiltottak.